Boulogne – Billancourt, Musée des années 30, Tamara de Lempicka, 2006 ,illustrated in the catalogue p . 14 (titled Russian dancer)
Milan, Palazzo Reale, Tamara de Lempicka, 2006-07, no.10 ,illustrated in the catalogue p. 106 (titled Danseuse Russe)
Vigo, Casa das Castes, Tamara de Lempicka, 2007, illustrated in the catalogue p.24 (titled Bailarina rusa Paris, Pinacothèque, Tamara de Lempicka, la Reine de l’Art déco, 2013, no. 1, illustrated in the catalogue p. 97 (titled Danseuse Russe)
Turin, Palazzo Chiablese, Tamara de Lempicka, 2015, no. 12, illustrated in catalogue p. 27 (titled Russian Dancer)
Madrid, Palacio de Gaviria, Tamara de Lempicka: Reina del Art Déco, 2018-19, no. 7, illustrated in the catalogue p. 79 (titled The Russian Dancer)
Portret rosyjskiej tancerki prezentuje cechy charakterystyczne dla stylu Tamary Łempickiej, ukształtowanego w latach 20. XX w. Oparty był on na precyzyjnym rysunku, wyraźnym modelunku, żywej kolorystyce i ciasnym kadrowaniu postaci. W wizerunku tancerki Łempicka sięga do repertuaru motywów zaczerpniętych z kultury rosyjskiej ubierając modelkę w charakterystyczny dla tego kraju kokosznik. Ten zakorzeniony głęboko w tradycji element garderoby, stał się na przestrzeni wieków atrybutem eleganckiej kobiety. W dwudziestowiecznej Francji stanowił jednak głównie stylizowany dodatek sceniczny, znany choćby z baletów rosyjskich Sergiusza Diagilewa.
Sięganie przez Tamarę Łempicką do zasobów dziedzictwa kulturowego carskiej Rosji można przypisać nostalgii artystki za czasami spędzonymi w tym kraju przed wybuchem rewolucji październikowej 1917 roku.
Czwartek, Sobota, Niedziela
10:00 – 18:00
© 2024 Villa La Fleur. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykonanie: ITKreatywni.pl